Mokyklos psichologui tobulėti padeda ir pomėgiai: studentiška Erasmus+ patirtis

Mokyklinės psichologijos magistrantūros studijų programos studentė Indrė Steponavičiūtė-Kupčinskė 2018 metų birželio mėnesį pasinaudojo galimybe dalyvauti Erasmus+ vasaros stovykloje Kroatijoje. Indrė sutiko pasidalinti savo patirtimi ir paskatinti kitus nepraleisti savo progų.

Indrė teigia, kad 2018 metų birželį turėta patirtis su Erasmus+ programa jai leido praplėsti akiratį, įgyti naujos patirties ir paaugti kaip būsimai Mokyklinės psichologijos srities specialistei. Vos pasibaigus pavasario semestrui iš Facebook puslapio “Call for participants from Lithuania” (nuoroda į puslapį) mergina sužinojo, jog vyksta atranka į Kroatiją, projektą skirtą praplėsti žinias apie saviraišką per šokį ir feminizmo tematiką. Kadangi nuo pirmo magistro kurso Indrė lankė menų kolektyvą “VDU Solo latino” ir buvo dalyvavusi konkursuose, nedvejodama paskutinėmis minutėmis užpildė kandidato anketą su motyvaciniu laišku bei nusiuntė šokių įrašus. Indrė dalinasi, kad nekantriai laukė atsakymo, o sulaukusi teigiamo buvo be galo pakylėta.

Projekte dalyvavo keturiose šalyse (Lietuva, Bulgarija, Kroatija ir Turkija) gyvenantys jaunuoliai iki 27 metų. Per 11 dienų visa grupė, 28 žmonės, turėjo parengti šokį, kuris atskleistų toleranciją, lygias teises bei vienas kito priėmimą.

Štai ką Indrė pasakoja apie savo patirtį: ,,Tai buvo išties didelis iššūkis, dienos prasidėdavo nuo ankstyvo ryto, o baigdavosi vėlų vakarą. Visas jas leisdavome nagrinėdami jau pastatytus šokius, interpretuodami juos, diskutuodami apie saviraiškos galimybes ir po truputį statydavome savo baigiamąjį šokį. Viso projekto metu bendraudami vieni su kitais pažinome skirtingas kultūras, pristatėme savo šalių tradicijas, virtuvę, dalinomės ir diskutavome apie aktualias temas bei požiūrių skirtumus. Kaip viena komanda turėjome labai aiškų tikslą – pastatyti šokį ir jį sušokti Kroatijos sostinės pagrindinėje aikštėje, tačiau šio projekto metu pasiekėme daug didesnių ir svarbesnių tikslų: mokėmės kantrumo, vienas kito išklausymo, savianalizės, kritinio mąstymo, ryžto, gebėjimo dirbti komandoje. Man, kaip mokyklinės psichologijos studentei, šis projektas leido geriau pažinti save, suprasti, kaip padėti kitiems pažinti save, motyvuoti veiklai, apie saviraiškos galimybes per šokį, kurias lengva pritaikyti tiek vaikams, tiek suaugusiems. Taip pat šiame projekte buvo ypač ugdomas kūrybinis mąstymas, kuris yra svarbus dirbant su vaikais, stengiantis su jais užmegzti kontaktą, sudominti, ieškant būdų kaip padėti.“

Pasibaigus projektui Indrė gavo individualų “YouthPass”, t.y. dokumentą, įrodantį jos dalyvavimą projekte, kuris gali būti pateikiamas gyvenimo aprašyme kaip vertinga patirtis einant profesijos link.

 

 

 

 

Pasižiūrėti Indrės ir jos draugų sukurtą šokį, kurį jie sušoko Zagrebo pagrindinėje aikštėje galima paspaudus šią nuorodą: https://www.youtube.com/watch?v=RqH7S2T9vRE&fbclid=IwAR2e4BLvJ9JyfskeIUke_DmeYbFWNXOmEOgMjcODKlFm06DslW5AZpXd40I