Ar ankstyvas ruošimasis Kalėdoms sumenkina šventės prasmę?
Pirmosiomis kalėdinėmis dekoracijomis kai kurie prekybininkai pasipuošė jau rugsėjo pabaigoje. Vėliau, iš parduotuvių lentynų nuėmus Vėlinių žvakes, jos prisipildė kalėdinėmis puošmenomis. Specialistai sako, kad taip yra dėl to, kad mums patinka blizgučiai, o malonumų norime čia ir dabar. Vis dėlto, išskiria jie, toks ankstyvas ruošimasis Kalėdoms gali sumenkinti laukimo ir šventės prasmę, formuoti nekantrumą.
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Sociologijos katedros vedėja Jurga Bučaitė-Vilkė teigia, kad siūlydami prekes, atitinkančias to laikotarpio šventę, prekybos centrai bando sukurti išankstinę šventinę atmosferą.
„Tai daugiau galbūt siejasi nebūtinai su švenčių įprasminimu, bet labiau su tam tikru pirkimo fenomeno skatinimu“, – portalui LRT.lt pasakoja J. Bučaitė-Vilkė.
Anot jos, tokiu vartojimo procesu siekiama sužadinti poreikį dalykams, kurių žmogui nereikia. O iš tiesų pirkėjams svarbesnė ne galimybė iš anksto nusipirkti kalėdinių dekoracijų, bet užkurti tam tikrą vertybėmis ir socialinėmis normomis pagrįstą nuotaiką, kai Kalėdų šventės siejamos su džiaugsmingu laukimu, namų jaukumu ir galimybe įveikti tamsą, liūdesį ar melancholiją.
„Labiau kuriamos įvairios vertybės, kurios palaikomos per pirkimo procesą. Valentino dienos ar Helovyno prekės sustiprina įspūdį, kad šventės yra unikalios, išskirtinės, kad nusipirkęs prekių būsi unikalus šventės kūrėjas, save realizuosi per šventinę nuotaiką, atitiksi visuomenės lūkestį. O Kalėdų atžvilgiu lūkestis toks, kad esi jaukiai namuose su šeimos nariais“, – svarsto VDU Sociologijos katedros vedėja.
Kviečiame skaityti daugiau: